Kolejne oszutwo internetowe (30.05.2013r.)
Osoba pokrzywdzona za pośrednictwem jednego z portali internetowych zakupiła telefon komórkowy wpłacając przy tym zaliczkę w kwocie 500 zł. Towar do chwili obecnej nie został dostarczony, natomiast oszust zerwał wszelkie kontakty z osoba pokrzywdzona.
• Poinformuj jak najszybciej administratorów ds. bezpieczeństwa danego serwisu.
• Zachowaj wszystkie dokumenty związane z transakcją tj. dowód przelewu na
konto bankowe, korespondencję mailową, itp.
• Zgłoś się wraz z powyższymi dokumentami do najbliższej w Twoim miejscu zamieszkania jednostki Policji.
Zgłaszając się na Policję trzeba będzie podać:
• Datę i numer aukcji, jej przedmiot oraz wylicytowaną cenę.
• Nazwę konta (nick) sprawcy oszustwa oraz jego adres e-mailowy.
• Sposób kontaktu ze sprzedającym: jego e-mail, nr telefonu, adres.
• Sposób dokonania zapłaty: przelew na konto bankowe, płatność za pobraniem